torsdag, juli 31, 2008

Saker som hände under slutet av år 29

1. Jag började lyssna på P1 (och slutade således se P1-lyssnande som ett lite tantigt/gubbigt drag).
2. Jag började läsa Tidningen Vi (och insåg såklart att den inte alls var som jag hade tänkt, eller så var det jag som inte längre var den jag trodde).
3. Jag började läsa tjocka romaner om livslögner och mörka människoöden (nä, just det, det har jag ju alltid gillat...).

Och angående punkt 1 så har jag just lärt mig att de har en radiobokcirkel där man kan vara med och läsa Anna Karenina med Jonas Hassen Khemiri, Elsie Johansson och Aase Berg. Eller tja, med och med, men man läser ju i alla fall samma text och lyssnar på snacket och har det förhoppningsvis rätt trevligt där framför radion. I nästa program, som sänds på lördag, är det redan dags för del 4 och 5. För sengångare som undertecknad finns det självklart program att ladda ner samt läsanvisningar här. Kul!

1 kommentar:

  1. P1 har faktiskt många bra program (särskilt dem om litteratur) vilket jag återupptäcker varje sommar, då man har mer tid över att lyssna på radio. Varför jag alltid glömmer det under vinterhalvåret vet jag inte.

    SvaraRadera