söndag, april 22, 2007

Fler bloggar som blir böcker

Koola telefonsexsäljarbloggen PhonePhucker ges ut av Hydra Förlag.

Tingsnotariens första år finns att köpa på papper hos Apple Hill.

Roliga Konsumbloggen plockades (såklart!) upp av Nicotext

Sabina Verdestrands briljanta blogg Saker min sambo och jag tyckte olika om kommer ut på Norstedts.

Och många fler kommer de att bli, till exempel hintar även Karolina Lassbo om en eventuell utgivning. Det ska bli intressant att se hur man gör bra bok av en blogg som mest består av "roliga bilder", reklamlänkar till underklädesbutiker och filmer från YouTube. Den som lever får se. Själv hoppas jag ju på det här.

5 kommentarer:

  1. Just det där om Lassbos eventuella bok har jag med funderat kring :-) http://sessan.squarespace.com/inlagg/2007/4/1/inflation-i-bloggbcker.html

    SvaraRadera
  2. Tack för "kool" =)

    Undrar också vad sjuttom en Lassbo-blok skulle handla om.

    SvaraRadera
  3. Jag har läst en bloggbok av Rosetta Sten som heter Chefer från helvetet. Det är den roligaste bok jag nånsin läst!!!
    Läs den!
    Hon har en annan blogg här med: www.rosettasten.com

    SvaraRadera
  4. Om ni underar vad boken i så fall kommer att innehålla så blir det endast de längre inläggen som kommer med i boken, dvs inga små korta texter om kläder, vad jag har gjort under dagen, vilken tidning jag har medverkat i, bilder från Funpic eller annat trams. Det blir längre texter i stil med "Lassbo bekänner sina synder del 1", "Det är bara dårar som firar Valborg" och "Emil i Lönneberga"

    http://karolinalassbo.blogspot.com/2005/09/emil-i-lnneberga.html

    SvaraRadera