torsdag, juni 14, 2007

Blött och blåsigt, det känns som berättelsen om mitt liv

Debutbaren igår hade varit superlyckad om den hade varit a) inomhus eller b) en solig kväll. Nu blev det nån slags tapperhetstest under tälttak och fleecefiltar, med sjukt dåligt fokus på vem som sa vad på den lilla scenen i regnet.

Maria Sveland var i vilket fall briljant, nådde ut med radiorösten och stenhårda liknelser om jämställdhet. Kvällens största behållning! Min favorit nummer två var Isobel Hadley-Kamptz, och jag frågade mig ännu en gång varför jag inte redan köpt och läst Jag går bara ut en stund. Den verkar ju så fantastiskt mycket och bra.

Och Ronnie Sandahl, ja... När han läste högt läste han om Cheap Monday-jeans och desperata nätter och en tjej som var ett slott av lögner. Jag gillade det på nåt snett sätt. Ett slott av lögner alltså. Oh well, många och fina debutanter var det!

1 kommentar:

  1. Oh ja, Jag går bara ut en liten stund är ju så b-r-a! Läs den genast :)

    SvaraRadera