onsdag, augusti 29, 2007

Expressen goes klassiker

Expressen klassikerkampanjar och erbjuder bilageköp av bokklassiker (typ som filmerna i somras ni vet).

Först jublar jag, för jag förutsätter att det kommer att vara pockets till superbillig penning (19?). Sen surar jag när jag inser att det är inbundet (59!), men vänder ännu ett varv är jag läser "Ryggarna bildar – om de står i rätt ordning i bokhyllan – porträtten av åtta av författarna".

Liiite svag är jag ju för serietänk och folkbildning. Och när jag klickat mig genom alla 30 titlarna är jag helt säker på att det här är en fantastisk idé. Det blir Lagerlöf och Steinbeck och Woolf och Sagan och Kafka och Waugh och Boye och Hemingway och Camus och Duras och satan, nu vill jag verkligen ha hela boxen!

(Via p. och bokhora, tack guys!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar