måndag, maj 19, 2008

Majbloggen (en självironisk kommentar till bloggfrekvensen här i huset)

Värt att notera:

1. Kulturhuset kör Debutbar på taket (herregud, har det redan gått ett år?) den 3 juni med Amanda Svensson (Hey Dolly), Johan Kinde (Någon slags extas), Sara Mannheimer (Reglerna) och ett gäng till fräscha bokdebutanter. Rekommenderas.

2. Plura skriver inte bara grymma låtar och sjunger som en gud, han är en stor humorist också. Resa genom ensamheten!

3. Jag tar mig sakta men säkert igenom Fördjupade studier i katastroffysik. Nu har jag nog tagit mig fram till stället där det börjar hända grejer (typ sidan 300...). Gillar den således rätt mycket, men någon ny Den hemliga historien är den inte. Kanske dags att sluta leta, och i stället läsa om den gamla godingen (för vad, elfte gången nu) igen?

4 kommentarer:

  1. För mig tillhör "Fördjupade studier..." kategorin Gravt Överskattade Böcker. Det är precis som du säger, att typ på sidan 300 börjar det hända något. Det är försent. Då är jag redan sur.

    SvaraRadera
  2. Vad trevligt det låter med debutbar på taket! Jag ska tipsa min bror som bor i Stockholm. Själv har jag tyvärr femtio mil dit.

    SvaraRadera
  3. nejdå! katastroffysiken är en av de bästa böckerna jag läst på länge! det behöver inte vara action för att man ska uppfatta hur fruktansvärt smart allt är uppbyggt! Titta gärna på mitt smått lyriska inlägg :)

    SvaraRadera
  4. snick, snack, vad dålig bloggfrekvens det är på dig. själv är jag ju så ooooerhört mycket bättre.... eller... hur...ja!

    SvaraRadera