måndag, december 18, 2006

Jag älskade honom av Anna Gavalda

Chloé har just blivit lämnad av sin man, den stora kärleken och pappan till hennes barn. Vad gör hon? Sticker ut till en kall stuga på landet med svärfar så klart! Så, då har vi ett stycke grinig gammal patriark, ett stycke desillusionerad ung kvinna, och en hel del vin. Vad händer? (Nej, inget snusk!)

Jag älskade honom är en vacker, sorglig och förstås alldeles alldeles underbar kortroman om livet och kärleken. Favvofranskan Gavalda strikes again! (Och Maria Björkman har gjort ett superjobb med översättningen!) Läs om du älskade Tillsammans är man mindre ensam, läs om du inte har läst Tillsammans är man mindre ensam, läs om du nån gång har älskat och läs om du nånsin undrat vad kärlek är!

Kort sagt: jag älskade den.

2 kommentarer:

  1. Det var väl tur att jag köpte den som en av NIO pocketböcker då när jag var på en butik som du känner till Mycket Väl och letade efter dig i måndags då. Jag skulle säga god jul. Istället blev jag pank. Just schysst.

    SvaraRadera
  2. Nu har jag läst denna också.
    Mycket bra!!

    SvaraRadera