tisdag, juli 03, 2007

La dolce vita

Min säng här är av underbar kvadratisk utformning som möjliggör sovande i alla riktningar. Somnar i ett hav av böcker, tidningar, kartor, pennor, anteckningsböcker och allmänt junk. Vaknar till frukosten varje morgon, går barfota ut i trädgården och häller upp starkt kaffe med varm mjölk. När jag kommer tillbaka till rummet har städerskan (hur nånsin kunna relatera naturligt till detta?) lagt alla nattens artefakter i prydlig hög på bordet och bäddat sängen militäriskt stramt. Jag äter ord hela dagarna, på tre språk. Rätt ofta spottar jag ut dem och tittar lite extra på dem igen. Det är sånt som hinns med här. Trevlig sommar alla finingar, jag är tillbaka igen innan ni hinner blinka!

1 kommentar:

  1. Men åh det låter helt underbart! Är mkt avundsjuk.

    SvaraRadera