onsdag, februari 07, 2007

Läsdrömmar och himlakroppar

I natt drömde Bokhora-Caroline om Allt och allt, och hon var inte ensam om att ha nördiga drömmar.

Själv drömde jag om min nya besatthet, Beatriz och himlakropparna. Jag har - i verkligheten - bara smygläst två kapitel, men blev alldeles yr av språket och tänkte såhär, såklart, såhär kan man ju skriva! Och i natt så drömde jag att jag läste den, och att den, såklart, var det bästa jag läst på år och dag. (Att jag sen drömde att jag leviterade av att läsa den kan vi ju glömma, eller se som en metafor kanske, men bra var det!)

Författarinnan till det drömda mästerverket finns till beskådan på Kulturhuset i morgon kväll, jag tror det blir fantastiskt. Jag ska dock inte dit och dyrka, det kom jobb och en film i vägen. Men läsa klart henne ska jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar